Sociale medier er det nye sort og vejen frem for annoncering

Sociale medier er det nye sort og vejen frem for annoncering

Sociale medier er Guds gave til moderne markedsføring og den mest effektive måde at ramme din målgruppe. ”Social” betyder, at der er tale om en to-vejs kommunikation mellem dig og dine kunder. Kunderne har mulighed for at kommentere og kommunikere med dig på en åben platform. Denne dialog mellem dig og dine kunder er en fantastisk mulighed for at udvikle dit brand, og det er yderst vigtigt at være opmærksom på dette og reagere.

Traditional (“Push” ) annoncering

Traditional (“Push” ) annoncering, hvor vi er tvunget til at høre, se, læse om noget der ikke interesserer os. Avis annoncer, banner ads og andre dyre reklamer er efterhånenden forbeholdt globale brands der har råd til at markedsføre sine produkter på den måde. De fleste almindelige virksomheder har ikke råd til dette, derfor er sociale medier guds gave til mindre virksomheder og moderne markedsføring. Online markedsføring er tilstede døgnets 24 timer, selv når du sover, er din kunder online og kan finde dig.

Online markedsføring kan spores, så du kan se hvor al din traffic kommer fra (Google Analytics), dette kræver blot lidt arbejde når du opsætter din hjemmeside og insætte nogle konveterings koder.

Nødvendige ting for at have success online:

  • Hjemmeside – dette er indgangen til din forretning, dit ansigt udadtil
  • Sociale Medier – det er vigtig at være tilstede på de sociale medier, men husk dette er et kontinuerligt arbejde som hele tiden skal opdaterres med billeder, nyheder, nye menuer, events osv. Dette er også en fantastisk mulighed for at kommunikere med dine kunder, høre deres feedback og være proaktiv
  • Mere synlighed – restaurant branchen er meget konkurrence præget, og der er mange godt restauranter som kæmper om gæsterne. Derfor er dte vigtig at være synlig flest mulige steder som Yelp, Tripadvisor og turistguides.

Vær opmærksom på dit online renommé.
Kunder anmelder som aldrig før, vær opmærksom på dette og reagér.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *