Brug af gamle domæner til Google Optimering

Brug af gamle domæner til Google Optimering

Dagens indlæg bliver ikke specielt langt, men er en opsummering af, hvordan man kan drage nytte af et gammelt domæne til sin Google optimering.

Når man starter en ny hjemmeside kan det være en fordel, hvis man vælger et gammelt domæne. Google har nemlig en forkærlighed til ældre domæner, hvor der er indgående links, og har været godt indhold.

Et af punkterne som gør mange gamle domæner bedre er, at de typisk har indgående links, og dem kan man bruge til sin Google optimering.
I det hele taget kan de ekstra indgående links bruges, hvis man optimerer til et specielt søgeord, da man allerede fra start har lidt trust og indgående links.

Hvor køber man gamle domæner?

Du kan købe alle ledige gamle domæner hos sælgere af .dk-domæner, mens man til tider er nødsaget til at købe igennem andre, hvis de sælger et gammelt værdifuldt domæne.

Hvis du vil holde øje med salg af gamle domæner, så kan du kigge på QXL.dk og DBA.dk.

En billigere løsning er dog Netstationen.dk, hvor du kan se domæner som er udløbet/opsagt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *